Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 11, 2010

So Tired

Erm yg aku sudah jangkakan akan berlaku, Ms Yeoh smpai ofis dah tanya aku right now aku handling what??? Ok on my hand right now, URGENTLY aku kene siapkan Final Account Phase 1 Elken KK, mmg kene siap bos pun dah tanyer aku when i could present to him. Haiyo aku pun tak tau nak start kat maner sbbnyer nie bukan my original work, aku ambik dari tngn junior aku yg dah resigned. Good for her but dead for me. Dead sbb aku kene tgk dari bawah smpai skrng punyer stage. Adoi, aku mmg tak suka kalau keje berpindah2 tangan. Ms Yeoh also urgently need my help to do re-measurement to Elken GMP Factory@ Subang, projek nie mmg dari tahun lepas, asyik tukar2 plan sukahati jerkan, then bila nak cost call QS, kasi drawings then nak ambik masa kot nak prepare revised Cost Estimate yg klien nak. Haiyo klu lah ader software yg boleh tlg QS buat keje mmg aku nak beli.

So aku kene fokus utk Re-measurement to, erm totally the layout mmg change, skrg suka2 arkitek nak mcm2 benda dalam 1st Floor and 2nd Floor, dan element aku nak captured mmg bnyk. Haiyo then the revised qty nak before Isnin. Org yg expert pun tak larat dan tak mampu nak siapkan dalam 4 days (klu termasuk kerja sabtu & ahad). Totally crazy and miracle lah if mampu nak buat. Erm actually Elekn factory noe diaorg nak guna tema green, means nak semuanyer elemnt bangunan adalah environmental friendly, nak kurangkan penggunaan elektrik, erm mcm2lahkan. Oklahkan bukan guna duit aku pun, lantaklah diaorng nak wat camner pun. Adoi serius tak larat. Takperlah then aku proceed, adoi tak tau nak start mcmner. Very the otak time tue mmg tak leh fikir. Stop tak mo lagi berceloteh panjang tntng keje. So so tired dngan projek nie. Baik story pasal Adam.

Adam, yg terbaru pasal dia tak ada, tapi dia makin pandai sekarang. Seronok rasanya bila ada anak , penat dari ofis pun hilang bila tgk anak.Sungguh ajaibkan bila ada darah daging sendiri, la nie Adam suka sngt buat muka2 ala mickey mouse, Hihi kelakau jer tgk, dan yg paling best Adam suka mandi, bila tgl baju mmg dia dah tau time nak mandi, melonjak2 jer kaki dia. Pandai betul, tak takut lngsung pada air. Nak pegang Adam dalam bath tub dia pun aku dah tak larat. Tapi semalam aku perasan selsema Adam makin menjadi2, dan batuk pun makin kerap, erm kesian sungguh kalau baby sakit, sbb diaorg tak pandai nak ckp klu diaorng tak selesa. Tapi yg aku boleh buat rub vicks kat badan dia, tapi info yg aku dapat Vicks mmg tak sesuai utk baby. Tpi aku apply gak kasi badan dia panas just apply kat certain tempat tapi mmg di cegah klu vicks diletakkan diabawah hidung baby kerana ia lagi memburukkan keadaan selsema baby tue sendiri.. Harap anak mama tak sakit yer.







Adam my true lover


No comments: