Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 18, 2010

Erm

Kisah erm.. tak tau nak buh title per, tapi mmg jantung aku bagai nak pecah malam tue. Kisah nie jadi hari Isnin malam Selasa. Seperti biasa, aku tgk keadaan Adam makin menjadi, tanyer org Taska dia kata Adam elok2 jer tak ada batuk tapi selsema makin bnyk tapi dia boleh jer tido. Bila dngar org Taska ckp mcm tue legalah aku kan. So malm tue Adam mmg ada rutin sndiri, balik dari taska, sampai jer umah, kasai dia susu dan dia akan terus tido. Tido dari kul 7.00mlm smpai kul 12.30 tgh mlm, aku tg keadaan Adam ok cuma adalah dngar selsema sikit. Then kul 12.30 tgh mlm Adam bangun nak minum susu tapi yg pelik dia nangis tapi suara lngsung tak kuar, dan dia mcm tak leh nafas, aku tepuk2 belakang dia, then kasi dia minum susu then susu tue semua dia muntahkan balik. Erm sedih tgk, then mmg ckp kat husband mmg kene bawa Adam pie private .


Mmg time tue aku nangis jer, jgnlah ada aper jadi kat Adam. Dok ckp selsema dia bnyk dah penuh ruang tekak dia, so tue dia tak leh nafas, mcm kita org dewasa klu tak leh nafas ikut hidung kita boleh guna mulut, tapi baby nie maner tau apekan. Erm so doc kasi nebulizer kat Adam, mula2 ok jer Adam tak wat perangai, tapi makin lama dia marah yerlah dia asyik bersin dan hingus dia meleleh. Erm adalah kurang sikit. Adam dah mampu tersenyum dah dan ada suara. Dok kata paru2 dia ok cuma tuelah selsema nie dah kumpul kat tekak dia tue yg buat di asusah nak tido + nak minum susu Pagi tue, tghari dan mlm kami buat lagi nebulizer kasi selsema dia betui2 cair, Alhamdulillah semua ok tpi yg pasti kene gak bawa Adam pie pakar kanak2.

Kadang aku tak faham ngan tugas doktor sebenarnya, kdg2 Doktor nie pun ada yg b***h jugak. Aku maksudkan dok klinik panel husband aku. Aku bawa Adam pie saner hari ahad before Adam kene nebulizer hari Isnin malam selasa tue. Aku storylah aku punyer prob, then dok nie ckp mcm tak nak ckp, hello dok klu nak tido balik umahlahkan. Then dia ckp paru2 Adam semua ok, then dia kata nak bagi ubat selsema, batuk dan demam pada Adam. Erm dok dah ckp mcm tue confirm dah ok kan. Oklah smpai umah aku tgk ubat tue semua utk budak 2 tahun ke atas. Adoi anak aku baru 3 bulan, baby lagi tue. Knapalah dok nie b***ang sangat. Erm mmg aku tak kasi pun ubat tue, kang aper jadi aku yg bertanggungjwab kot. Tarak otak punyer.



Mari bercerita bersama Adam


Gambar 1:
Mama nie kacau Adam jer, Adam nak tido tau. Adam tgh fikir aper yg Adam nak buat bila bangun tido nanti. (Kasi garu kepala sikit)




Gambar 2:
Main jarilah dulu, mama enjut jgn tak enjut tau, kasi Adam lena dulu tau




Gambar 3:
Tak mo tgk mama, Adam nak ambik feel nie. Nak tidolah mama




Gambar 4:
Mama nie asyik kacau Adam jer. Nak tido nanti enjut tau.



Finally Adam mama dah tido ngan aman.

No comments: