Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 12, 2010

Sambungan Post Semalam

Sambungan pasal Kisah Re-measurement Elken GMP Factory@ Subang, erm semalam aku hanya dapat siapkan 2nd floor tgl 1st floor utk aku buat taking off semula. Aku ingatkan klu aku fokus utk hari nie 1st floor akan siap, tapi rupanya Miss Yeoh ada measurement yg dia suruh aku smbug buat utk dia. Erm haiyo, sakit hati, adoi mmg tak leh siap hari nie, bnyk lagi yg pending, built-in furniture pun tak habis kira lagi, external finishes, partitions bnyk gila nak calculate. Tpi my super duper senior nak juga qty before tomorrow or if not aku kene dtg keje Sabtu & Ahad. Mmg aku ckp, aku try my best, yerlah aku dapat pun dlam hari khamis, hari nie jumaat nak qty hari isnin dan klu nak suruh aku keje Santu & Ahad mmg confirm aku takkan dtg tak mo lagi buat charity utk company nie.

Tdi tghari pun bos panggil aku + 2 super duper senior tanya pasal GMP dan Elken KK punya progress claim, seperti yg aku jangka, aku kene maki ngan bos aku. Bukan salah aku pun, aku yg kene tak faham lah. Aku tak rasa bos aku ader "racial issues" dngan aku almaklumlah aku jer Melayu sorang kat sini. Mmg tak boleh blah, klu aku menjawab bos aku akan marah, bila aku senyap, aku kene gak dimarahi, camner yerk. Totally tak understand, dahlah aku demam, Adam pun tak berapa sihat, mmg rasa nak hempas pintu jer. Haiyo, entahlah.. kita punyerlah dulu keje smpai mlam utk projek ofis tapi tgklah aper dapat, bila tak puas hati kasi hentam jer pekerja. Pleaselah aderlah sikit "rationalise" dlm kepala otak tue boss. Mmglah aku dibayar gaji tapi patutnya dari kul 9.00 pgi to 6.00 ptg jer , tapi tgklah aku keje smpai mlm since aku joint ofis nie smpai aku mengandung mmg aku tak berapa nak kerja lewat lagi dan right now boss expect aku keje mcm aku bujang dulu, erm mmg impossible aku nak keje mcm tue lagi. Sepatutnya gaji yg dia bayar tak setimpal aper yg kami dah sumbangkan pada ofis, bekerja smapi lewat mlam tapi tgklah aper yg aku dapat.

"Don't work so hard, no one notices at all"... that mmg true. So boss pun kasi solutions for GMP punyer case, tak payah kira, just allow for Rm60.00/sqft2 to all fitout works. Erm oklah tuekan. Kenapa tak ckp awal2 kan sng??? Mcmmaner nak ckp awal2kan bos tak masuk, bila masuk maki org jer kejenya. Tense gilos. So aku siapkanlah aper yg patut, then dah dekat kul 6.00 ptg suppose aku dah kemas brg dan balik , tapi rasa tangungjwb pada keje aku tunggu smpai kul 7.00 ptg, walaupun aku ckp kat taska aku ambik adam dlam kul 7.00 ptg , aku kuar pun dah kul 7.00 ptg tue pun aku terpaksa"minta diri" dah senior aku asyik nak aku tunggu dan tunggu. Hello, klu korang kasi elaun bayar duit ot anak aku ok gak. Nie dah lah kene maki, then nak harap aku stayback sorry now MY FAMILY IS THE 1ST PRIORITY.

aku sedar aku hanyalah "kuli"
tapi aku ada perasaan
sedih
keje bagai nak gila
tapi kene gak MAKI
nasib badan

No comments: