Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 9, 2010

Sakit Kepala Otak

Erm skrang aku tgh sakit kepala otak, baru jer balik dari tender evaluation for Dayabumi projects dari kul 8.00 pgi aku dah terpacak kat petronas then smpai kul 4.00ptg aku blah dari situ ingatkan boleh balik umah terus tapi principal call suh aku masuk ofis dan selesaikan Elken KK Progress Claim & Final Account Phase 1. Dahlah aku sakit kepala kat petronas pun tak hilang lagi tak faham ngan prosedur diaorng hadoi aku tarak fahamlah. At less aku tak duduk lamer kat situ, diaorg suh my principal pergi for the next 5 days with the other bos for tender evaluation. So finally aku tak payah ulang alik to Petronas anymore. Sesampai jer kat ofis bos panggil aku then ckp2 pasal retention sumlah aperlah provisonal sumlah, dahlah otak dah jammed so menggelabah jerlah jwap pun main jawap, satu part yg kelakar bos tanya aku pasal retention sum how much then kenapa we guna anticipated contract sum then aku ckp tgklah formula. Hahaha lagi dia bengang, ckp "dont give smart answers" wakakaka, ader aku kisah engkau nak marah.


Lagi satu best gila topik Hot Fm pagi tadi pasal "menyesal selepas kawin", ramai gila yg call ckap pasal problem diaorg ader yg ckap mmg dia menyesal itulah inilah.


Kes 1:
the most part ramai ckap yg husband suka kondem masakan diaorg means dari bujang diaorg tak tau masak then kawin pun tak reti masak, tapi at least diaorg try jugak masak tapi taklah terror mcm chef masakkan, still husband pun kondem. Bab nie mmg aku marah, hello wife dah kasi effort tau nak masakkan utk u all tapi u kondem lagi, klu nak perempuan yg reti masak kawinlah ngan tukang masak ke chef ke. Erm tak faham tul benda bab memasak nie mmg kita boleh belajar tapi bagi masa ok then support effort wife anda tue.


Kes ke2:
Then ader sorang husband call ckp dia truely syang wife dia smpai skrang dah 8 years kawin but wife dia ckp dia tak mo anak langsung, setelah 8 years kawin. Husband nie ckp wife nie mmg bekerjaya dan takut fizikal badan berubah if pregnant, then Faizal and fara call that wife then this wife mmg mcm tak nak entertain dan ckp dia mmg dah discus sthis with her husband and then they agreed on that then ask kenapa baru skrag nak ckp pasal benda nie. Erm aku rasa mmg diorg balik umah confirm perang besar. Haiyo, kerjaya mmg penting tapi kene fikir gak 10 tahun or 20 thun akan dtg bila u dah tua siapa nak jaga u kalau tak ada zuriat, erm tak faham betul. Ada jugak org tak tau nikmatnya ada anak.


Kes ke3:
Problem with mertua, ipar duai, biras. Dah 15 thun kawin still family husbnad tak leh terima jugak, erm susah gak mcm niekan, mcm kes aku jugaklah kot. Still having problem with mertua, mmg org akan salah menantu tak reti nak fit in dalam family husband. Korang tak letak kan diri korang dalam situasi tue, mmglah boleh komen itu ini, tpi siapa yg merasai mesti tau betapa peritnya keadaan yg sebenarnya. Bukan tak nak perbaiki hubungan tue .... biarlah masa yg menentukan segala. At least aku ader Adam.


Mama pasrah atas segalanya Adam

No comments: