Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, May 6, 2010

Ku Di Dalam Dilema

adam, mama sudah confius


Finally, aper yg aku nak aku dah dapat??? Pelikkan manusia nie mmg takkan berpuas hati walau aper pun. Episod pencarian kerja aku rasa nya dah sampai ke penghujung, aku dah dapat keje yg mmg dekat dengan umah aku, 10 minit jer drive tpi yg worst aku kene kerja tiap2 Sabtu, cam mana yerk?? Aku tak pernah kerja hari Sabtu, aku ingatkan alternate Sabtu tapi nie tiap2 Sabtu nak kerja.. huhu. Camner yerk?? Gaji dia up tapi kojer hari Sabtu?? Adam mcmmana?? Masa aku ngan Adam berhibur tiap sabtu cuma tgl setengah hari jer?? Nak accept ke tak kerja nie?? Serabut otak.....banyak nak kene fikir nie. Mmglah gaji up tapi yg masalahnya bila time Adam sakit, aku kene gak ambik cuti, tpi nie kat company baru takkan aku leh apply cutikan aku punya probition period pun 6 months tau nanti mesti jejaskan aku punya performance. Erm tak taulah kepala tgh really berserabut, lagipun lagi 3 bulan nak dekat raya.. tapi peluang nie dtg sekali jerkan. Ya Allah nie mmg betul2 ujian tak taulah nak kata apa. Offer letter dah ambik dah, dah baca dah pun.. site dekat ngan umah ofis pun dekat ngan umah tapi tuelah ada jer halangan yg menimpa... nak kene fikir anak, nak kene fikir family dulu.

Bukan tak best kerja kat sini tuelah cuma kenkadang tue stress ngan ofismate stress wo sorang Melayu kat sini. Erm lately ofis dah tak bnyk projek masuk, so yg tgl cuma nak closedkan final account, check VO huhu tapi aperpun aku still dalam dilema. Dah aku call hari tue cakap aku nak msuk sekian hb, so dia terima , lanie pun aku tak hantar lagi resign letter. aper kes?? still tgh buat pertimbangan yg sewajarnya. tgh berfikir dan masih berfikir dah still berfikir, memula mmg excited gila nak resign dah bosan kat sini tapi tuelah time tue aku tak fikir dalam2, dah dapat kerja lain pun aku dah excited tapi tuelah ada jer rintangan, ada jer benda nak fikir. Tak tau nak cakap per lagi.. tension nie

No comments: