Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Sunday, May 9, 2010

"Happy Mother Days"

mama & Adam




Finally aku nak ucapkan pada diri aku sendiri Selamat Hari Ibu, hihi. At last aku dah jadi seorng ibu dan dah tau rasa camno lah payahnya jadi seorng ibu yg bekerjaya (working mom kata org puteh). Sudah nak masuk 14 bulan aku dah official jadi mak, hihi yerlah counting start from pregnancy kan, automatic pregnant so automaticlah jadi seorng ibu. So are you happy to become a mom?? Mestilah happy, klu tak happy baik jgn kawen, jgn pregnant. Hidup seorng wanita akan lengkap bila you dah jadi seorng ibu.
Dengan kelahiran Adam Quzhairiey, ia amat melengkapkan kehidupan aku, yerlah ingatkan rezeki kami nak dapat anak taklah secepat inikan, tapi nama pun rezeki dari Allah S.W.T. jadi terimalah dengan hati yg terbuka dan bersyukur atas pemberianNya ini.

Tapi tuelah still ada kekurangan juga aku sebagai ibu yg tak boleh beri pada Adam, aku tak dapat bagi dia susu ibu. Erm sbb susu tak keluar pun dan hanyalah sedikit walaupun dah bagi direct kat Adam still tak bnyk, macam2 dah cuba, makan sawi, makan lobak putih, minum air bergelen2 tapi hasilnya tak ckuputk supply pada Adam. Erm totally kene bagi dia susu formula. Lahirnya Adam ke dunia pun tak sempat menjamah susu aku dah diberikan susu formula oleh pihak hospital. So nak salahkan siapa?? Keadaan aku agak kritikal dalam wad,  dan tak dapat jumpa Adam after 24 hours barulah aku dapat jumpa dia. Tragis tak tragiskan.

Banyak benda yg terjadi in my life, ramai yg tahu but still i'm happy and not ever regretted to become a mother, if Tuhan nak ambik nyawa aku time tue, aku redha walaupun Adam tak kenal pada ibunyer sendiri. Ramai yg akan menyayangi dia kelak. Menariknya hidup bila ada anak? Kat ofis fikir anak? Kat dalam kete fikir anak? Nak mandi, nak makan fikir anak??  hihi. Excitedkan tpi a little bit tired, yerlah tak sempat nak enjoy for diri sendiri and nak pampered diri kita, dah tak leh nak shopping baju sendiri automatik kita kan fikirkan baju anak, keperluan anak, tak kisahlah mak tak tukar baju pun janji anak cukup dngan baju. Time anak sakit yg buat aku panik mmg tak leh tido mlm lngsung, takperlah demi anak , mama kenelah berkorban utk anak dia yer takperlah walaupun mama dia tak cukup tido, janji anak sihatkan.

So Selamat Hari Ibu utk ibu, mama, umie, mummy yg kat luar sana. Hope kita sentiasa happy dgn life berfamily inikan...

No comments: