Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 14, 2010

Gigiku Kini Dua

Huhu finally Adam sudah tumbuh gigi, last 2 week kitaorg so suprise yg Adam sudah ada gigi, hihi nie aku realised time dia nak mandi, aku check dia punya mulut, erm pelik kenapa ada putih kat gusi dia, ke susu yg terlekat. So aku pun gosoklah kat tempat tue.. hihi rupanya tue gigi. Wah baru nak masuk 5 bulan sudah ada 1 gigi. Mesti comel sesangat. Erm semalam penjaga kat nursery cakap Adam nak tumbuh gigi satu lagi, huhu awatlah penjaga nie yg realised dulu dari aku, mana aci niekan. Tgk balik umah yup sudah nak tumbuh lagi 1 gigi. Sekarang gigi Adam sudah ada dua. Comel dan mmg tersangat comel klu gigi baby tumbuh hihi. Disebabkan penumbuhan gigi adam nielah tue adam sakit last week demam sampai cecah 38.8, rupanya demam sebab tumbuh gigilah. dahlah time tue Adam kene batuk dan selsema, bila nak tukar bulan jer mesti sakit Adam dtag sekali huhu. leh pulak jumpa paedtrician. Paed tu tanya berapa umur Adam, mama bilang baru  nak masuk 5 bulan, huhu Paed pun kata macam 8 bulan punya budak... huhu, Nak wat camno dah nak sesihat tuekan.



Adam: Mama, bila leh kasi Adam mamam
Mama: Erm wait until you 6 months ok
(huhu mama speaking)
Adam: Nak mamam KFC jugak......!!!!


Disebabkan gigi baru tue jugaklah Adam duk gigit jer tangan dia buh dalam mulut padahal dah ada dah teether, agaknya teether tue tak bestkan, best lagi tangan dia kot disebabkan itu juga aku beli lagi 3 teether utk dia gigit. huhu yg lembut sikit. Buh teether dalam peti sejuk, kuarkan dah sejuk then kasi Adam gigit hihi, so dia rasa sejuk sikit kat gusi dia tue.

No comments: