Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 21, 2010

Finally, I Resigned


i will be missing them



Finally.. episod pencarian kerja aku sudah berhenti ke penghujungnya, aku terima offer utk kerja di syarikat tue. Erm setelah berfikir dengan panjang dan sedalamnya, aku rasa ia adalah permulaan yg baik utk aku. Yerlah mana nak dapat kerja yg betul2 dekat dngan umah, walaupun aku kene keja hari Sabtu its ok for me, alah 1/2 hari jerkan. Lagipun dekat ngan umah, hihi boleh menular dan balik awal, tak payah dah nak fikir jammed ke aper ke, tambah2 kat highway metramac tue, klu hujan sikit nak masuk bandar seri permaisuri  mesti jam, so aku boleh jimat masa kat situ. no more jammed and also save on petrol.


Resign letter aku dah bagi hari ini setelah tak tau dah simpan berapa lama nak tunggu masa yg sesuai dan jugak aku pun time tu tak fixed lagi time tue my decision, principal pun agak terkejut, tapi buat apa dia nak terkejutkan. Dah 2 tahun 5 bulan, lama gak  aku kerja kat sini still bos tak appreciate aku, bila mood tak baik nak cari salah, erm aku tau kat mana2 pun ada situasi mcmnie tapi better aku change my working environment yg agak limited niekan.. hihi limited ke?? Tak limited pun tapi you still dapat restriction dari bos, if meeting or project tue involve majority is chinese mmg my bos tak kasi aku pergi. huhu yerlah restriction in bahasa. Tapi so far aku thanks on my pricipal, walaupun aku bnyk kene marah, kene maki tapi dia still faham aku, well its a job and you kene profesional kan. Tapi ada gak time bos pun tak profesional gak, hihi bila moody jer masuk ofis kasi tembak semua org. huhu klu lah boleh pakai bullet proff punya baju kan senang, huhu tak lah terasa sakit kat kepala dan kat hati.

Rindu kat project yg aku tgh handle skrg, ASTRO Arena, dah boleh tgk kat saluran 801, hihi tue projek aku tue, ASTRO Cafe, rindu nak masuk ASTRO lagi, Elken KK pun tgh final account Variation Order dah  90++ erm nie tak tau aku leh finalise or tak?? hihi lantaklah malas nak rerajin nie. Elken Elysle Spa, huhu Final Account yg nyaris buat aku gila, Elken Exhibition Hall agak payah utk closed final accounts nie gara2 en KP yg sungguh fussy,  Elken GMP Factory this July drawings nak masuk huhu oklah at least aku dah buat pre-estimate, nie mmg projek besar (Green Building) oklah kan utk CPK,  Bumi Armada my project with UT Projects, Petronas Dayabumi, projek nie bnyk sejarah aku titiskan air mata utk projek nie, aku bertungkus lumus demi projek nie, huhu tak berbaloi gak aku kerja sampai tgh malam still bos tak naikkan gaji seperti apa yg aku harapkan, its oklahkan tahniah pada Contractor yg dapat kontrak nie, Petronas Turkmenistan tunggu bila nak time bomb, huhu klu tak aku leh pie overseas dah nie. To my all projects yg aku involved Xenri Restaurant at Menara Hap Seng and at Elken HQ, makanan kat sana adalah superb.. hu hu 1st project yg aku sendiri buat taking off, contract & final accounts that why aku jatuh cinta pada Interior Design, sesungguhnya ia adalah  Japanese Restaurant yg tersangat cantik.. i will be missing u. A lot of memories is here. aku kawin aku pregnant, erm huhu... i miss you all, segala tangisan, keringat adalah dalam memoriku. 


Aper2 pun doakan sajerlah yg terbaik buat diri kita sendiri, harap episod pertukaran kerja ini menjadi satu permulaan baru utk aku, to expand lagi career aku, huhu aku akan merindui kerja QS kat ID & Fitout Works nie, huhu, I will be missing my office nie, erm tak taulah ada tak staff yg rindu pada aku yer tak??  terutama my Principal.... huhu no more gangguan dari MR KP Ng Elken punya Contract Manager, huhu sakit wo & stress  bila dia kasi comment  on Final Account Elken tak kisahlah mana projek mmg kita akan tertekan leh dapat sakit jantung huhu, huhu tense bila dengar nama dia. Oklah kita mesti ada perubahan dalam diri sendiri and tak boleh nak stick in one things for years kan, if boleh expand your careers better expand, grab the chance. Huhu i will be missing all my Projects here.


No comments: