Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 26, 2010

Tajuk update terbengkalai dari 20/4 - 23/4

Huhu dah lama rasanya tak update blog nie, dah check tak bersawang lagi, no labah2. Just aku lately penat with workload yg makin bertambah + kena pie petronas meeting utk Dayabumi + Adam pun tak sihat lagik. Tapi what to do kene gak hadapkan, workload pulak makin berlambak dah junior resign, so aku lak kene jadi kaki, tangan, kepala, mulut semua utk super duper senior, so kira2 dia orang akan gunakan aku. What to do no junior, senior ke tak senior ke aku dah jadi assistant balik. In hand sekarang Astro Arena Final Account, huhu nie mmg mencabar, yup ini package design & build so mmg drawing pun tak organise, bila ada VO dah tentu nak check kat drawings, tpi???? no appropriate drawings, so lehlah imagine sikit after discussion ngan contractor. Elken Kota Kinabalu Final Account, sekarang to date dah ada 90 variation order yg aku kene check, aku dah buat samapi vo no. 82, so ada 8 lagikan , nie dngar cite lagi nak masuk lagik. lagi satu projek utk Inno Integrasi, pun nak masul lagi new drawings. Huhu, yg tgh time bomb sekarang, Petronas Turkmenistan ikut suka dialahkan bila nak panggil open tender. Cukuplah2 kan nak cerita pasal keje, samapi bila pun mmg takkan hbis.

Episod pencarian kerja, dah bnyk tempat aku apply, aku dah pergi 5 interview tapi yg dah replay status 3 jer, so aku dapat 2 offer balik yg confirm nak ambik, tapi bia fikir balik worth it ke kerja kat area mont kiara + sri hartamas, huhu kat situ mmg cost of living sungguh hebat. Tak molah so aku tolak. Yg lagi satu qs consultant pun dia offer gak , tapi kojer dia bnyk, aku tgk staff dia 3 org jer, bukan 3 qs tau, satu account, satu qs + dia, nak ke?? tak molah cari bahana. Kenapa QS Consultant tak nak ambik aku?? Adakah kerana aku minta gaji tinggi sangat, aku tak der eperience ke?? hello 4 years tau aku punya experience, 4 tahun 4 bulan. Dah pangkat senior tau, hihi perasan pulak. Adoi. Hope ader lagi org panggil aku interview yer tak?? Doakanlah yerk.




Adam Quzhairiey nie pasal budak kecik nie mmg kene update tau.

21/04/10 - si kecik nie ada check up kat klinik DBKL appoitment kul 7.30pagi. So mandikan dia ngan air panas, sian Adam mama mandi awal2 kan, nak kasi wangi + ensem sikit. Hihi la nie Adam punya baju pun dah size 12-24months punya baju, hadoi dan pampers pun dah pakai size L hihi sbb dia punya paha besar macam paha mama dia. Ada aku kisah, size mesti ikut gen ok. So oklah hanppy sbb ramai kwn2 Adam kat klinik, baby yg same & older dari Adam, ramai ibu2 nie asyik tanya jer, berapa bulan anak? ada yg tanya dah berapa tahun?? huhu dia baru 4 bulanlah, Ada ibu nie ckp semangatnya dia, siap peluk + cium Adam. hihi. oklahkan.

Huhu Jumaat tadi  23/4/10 dalam tghari nursery call ckp badan Adam panas on & off, so dah dia ckp mcm tue aku 1/2 day + dtg terus nursery ambik dia. Aah ank mana demam, kepala dah panas, sian dia. So bawak pie Pantai Medical Centre jumpa paedtrician, erm doc ckap temperature dia dah 39. Erm doc buh ubat kat bontot dia. Then doc check tekak dia, erm ada ulser, huhu alu ckp ulser, biar betoi doc jgn memain, so dia suh aku tgk. aah bnyk tompok putih kat dua belah tekak dia. siannya Adamkan. Takperlah at least taulah aper yg myebabkan Adam sakit.


mama suka lah gambar nie Adam


Oklah tak tau nak update per lagi, dah lupa pun aktiviti yg lenlain. Chow chin chow

No comments: