Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 6, 2010

Adam & Botol Susu

Kisah entry kali ini adalah pasal perkembangan Adam, yup dalam minggu nie Adam akan masuk usia 4 months. Hihi bnyk benda menarik yg di sharekan, erm nie perkembangan anak aku so tak payahlah nak bandingkan progress anak2 anda dngan anak saya yerk. Tahap perkembangan budak2 nie bukannya sama pun. Adam dah pandai pegang botol sendiri managed to hold 10 minutes lah botol tue tapi time tue susu mmg dah tgl sikit so mmg Adam leh pegang dgn jayanya, Syabas anak mama. Aku manage ambik beberapa gambar sebagai proof tau. Adam mmg tak pandai nak mengiring lagi, time dalam buai dia pandailah mengiringkan diri dia, bila time kat bawah Adam agak malas nak memusingkan badan dia almaklumlah punggung berat. Erm Adam still ada selsema + batuk dan kahak. Adoi sian tgk klu baby sakit rasanya nak jer aku ambik penyakit tue dari Adam. So aku bawa Adam pie klinik then dok tue ckp Adam so Chubby. Then dok bagi syarahan kat aku "saya tau ramai mak bapak nak anak dia chubby tapi kene kawal kuantiti susu" adoi ada ker aku nak anak aku jadi chubby tak sepadan ngan usia dia. Hello doc at least dia punyer BMI bukan dalam kategori "overweight baby" ok . Then dok tanya problem apa ngan Adam, so aku ckp dia still selsema + batuk + ada kahak. So doc suruh cairkan susu dia dari campuran 4 sudu susu + 4 oz air jadikan 2 sudu susu + 4  oz air. So dok kata dia akan bagi Adam ubat selsema + ubat batuk + kahak. So sesi timbang Adam, huhu berat Adam dah 8.4 kg erm naik 0.7kg. Oklahkan. Maintain kechubbyan Adamkan. Next week mmg aku nak bawa Adam jumpa paedtrician jugak if batuk + selsema dia tak hilang2.


Dialog "minum susu bersama Adam"



mama, mama tgk Adam dah berjaya peganng botol sendiri,
ok tak???






mama tangkap tau gambar kenangan nie




ba chak

No comments: