Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 19, 2010

Kisah Makcik Tol & Aku



Just nak share my experience dealing with tol, actually mmg salah aku pun. Tpi still aku tak puas hati ngan makcik yang jaga tol tue. Sekarang aku pie ofis ikut jalan kuchai, so just 15 minutes drive leh sampai kira short cut lah. Tapi balik ke Bandar Seri Permaisuri aku mmg guna highway timur-barat (metramac highway), erm so Jumaat aku mmg akn balik sharp, erm actually tiap2 hari aku balik sharp, ntah malaslah nak stayback kat ofis, bukan mendatangkan hasil pun. Baik ambik adam layan adam kat umah. So dalam keributan aku keluar dari ofis, rupanya aku tertinggal satu barang, tapi time aku realised aku tertinggal that thing aku sudah 500m dari tol, rupanya aku tertinggal dompet, kat kete duit syiling pun tarak, hadoi dahlah tol nie 50sen jer takkan tak ada pun 50sen dalam kete, huhu mmg tak ada. so drive jerlah terus. gamble jer


Dialog aku & makcik tol

Aku: erm puan saya tak ada duit nak bayar
Makcik Tol: Biasalah driver kat sini mmg bagi alasan macam tue
Aku: Saya tak tipulah puan, mmg saya langsung tak ada duit, dompet saya tertinggal kat ofis
Makcik Tol: Habis skrng macam mane??
Aku: (diam jer kang jawab kang lain jadi)
Makcik Tol: Jalanlah (nada marah)


Huhu, aku pun teruskan perjalanan, aku tau moral of the story aku yg salah tak ada syiling rm0.50 dan dompet pun tertinggal dan lesen driving pun tak ada. Tapi yg pasti makcik tol tue pun jgnlah kasar sangat, setakat rm0.50 tue takkan aku tak mampu bayar yer tak. Hadoi tapi yg penting aku ingat muka makcik tol tue, klu aku jumpa dia mmg aku kasi rm1.00 dan aku akan ckp maaf hutang hari tue, bukan tak mampu nak bayar, dah mmg dompet tertinggl... hi geramnya.

No comments: