Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 5, 2010

Cerita Pampers (Lampin Pakai Buang)


adam with drypers


Entry kali nie ada;ah pasal pampers aka Lampin Pakai Buang, kat luar mmg ada banyk jenis pampers tapi depends pada "budget" yg anda ada utk tentukan pampers brand mana yg anda nak guna. Bagi aku, lately nie mmg terfikir nak cut cost kat pempers, yerlah if possible nak guna pampers yg murah sikitkan. Start dari Adam lahir aku mmg guna brand "Drypers" for me oklah, the price pun ok tak mahal mana. Then skrg mmg aku tgh survey pampers brand lain yg boleh diguna oleh Adam, so aku try pampers brand "Pet-pet". Beli time promosi kat Giant tak silap time tue RM25.00 for 70psc. So trylah utk Adam, mmg ok sbb pampers nie tahan sampai pagi. Tapi bila belek2 punggung Adam rupanya ada ruam dah tumbuh kat punggung dia sekitar kat waist band pampers tue. Erm kesian tgk Adam, so agak mmg Adam tak leh guna pampers brand nie. So then beli Fitty utk try pakai kat umah dan kegunaan Adam kat Taska nanti, tapi aku still beli Drypers jugak, utk Adam pakai time kitaorng nak  keluar jenjalan. Tgk Fitty pun samalah punggung Adam pun naik ruam bila aku belek balik rupanya "pet-pet" nie sama distributer ngan "Fitty" nie, tapi org kat nursery macam tak ambik kisah pun ruam kat punggung Adam, tak bagitau aku pun. Yerlah aku pun mana lah sempat nak gomel badan Adamkan. Sampai umah Adam for sure nak tido, then malam baru bangun, aku pun bukan ada terfikir nak tgk punggung Adam.

Then aku adalah cari alternatif lain, so ada baca satu post dekat Ratuhati.com so ada post tntang "brand pampers yg anak anda pakai?" So mmg ibu2 kat forum tue ckp hunggies (merah) & mamy poko is the best tapi parahlah nak pakai pampers brand macam tuekan, mahal nak  mampus yer tak. Then ada satu ibu nie proposed pakai lampin pakai buang yg import so dia ada bagi blog that lady www.ibuanis.com/shop/, erm mmg tak sangka yg ada alternatif lain if still ibu2 nak pakai pampers yg brand macm huggies & mamy poko so bole beli kat blog nie. Ok jugakkan, erm tgh fikir dulu sedalamnya nie. Hihi sebab aku selalu beli pampers time sale hujung minggu, tgk iklan kat newspaper for tesco, carrefour & giant, so time promotion baru aku beli.

No comments: