Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 5, 2009

MGTT Test

tangan yg dah di ambil darah




Last Friday 31 July, aku kene pie HUKM utuk buat MGTT Test. Actually aku tukar date tue, dulu suppose aku buat maser 27 July but keje mmg agak bnyk so aku postponed pader tarikh 31hb July tue. Sejak kul 12.00 mlm aku kene puasa dan pagi tue darah aku akan di ambil. Erm nasib baik parking tak penuh lagi sbb appoitment kul 8.00 pagi dan seawal 7.45pagi dah kuar, sbb perjalanan ke HUKM hanya 10 minit jer. So smpai jer kene pegi ke makmal C utk ambik darah, actually aku tak berapa takut nak ambik darah sbb sejak dulu aku aderlah penderma darah yg setia, tpi sebab dah lamer tak ambik darah dan nurse pun susah nak cari urat darah aku so darah aku kene ambik kat atas tangan, mmg agak sakit sikit tpi for my baby i'll do anything for him. coz he is my precious things.




After ambik darah kene minum air gula sebanyak secawan, erm aku tak tau tahap kemanisan air tue mcm maner, just duduk dan minum. Erm rasanya amat mengejutkan aku seolah2 aku minum air gula yg cukup pekat. tpi dapat ku minum jua sampai hbis. Then pembantu makmal tue terkejut tgk aku minum dgn begitu cepat, just dia ckp akak kene tunggu dalam 2 jam tau. Aku pun tanyer "adik akak leh minum air masak tak" jawapan nyer "klu akak nak minum, minum sikit jer yer?" so jam maser tue kul 8.10 pagi nak kene tunggu 2 jam, so lepak kat ruang menuggu konon nak tidur tpi tekak dah rasa perit. Just tahan jer, dah rasa penat duk jalan2 kejap dengan kadar yg agak perlahan coz skrg sebelah punggung aku mmg terasa sakit sngat.





Kul 10.10 pagi kene masuk makmal balik utk ambik darah kali ke 2, cucuk dekat area yg samer, tpi jauh sikit. Erm so the result akan dapat tau 6/08/09 ni by doing a phone call to HUKM, harap2 ok jer test tue, if no aku kene hadapi something, baby sayang mamakan. Harap2 mama kuat and still sihat dan dapat lahirkan baby ke dunia.

No comments: