Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 19, 2009

Malas? Stress?? or Mengada-ngada???

mama.... baby no mood


Tengok gambar baby nie pun dah saikokan, mcm nielah keadaan ku ketika ini. Semua ader malas tak tau berapa peratus, tambah ngan stress tahap cipan (ader ke stress cipan) dan juga ke aku yg bertambah mengada2. Aku pun tak tau, mane kategori aku atau pun semua 3 in 1.


Malas


Malas ku makin berganda2 sejak mengandung, tpi yg pelik aku tak malas kat umah aku hanya malas di ofis ku, pandai pulak malas aku nie memilih tempat. Kat umah aku still rajin masak, buat kerja2 rumah, kemas umah, lipat baju, cuci toilet ish mcm2 lagilah. Tpi bila jejak je satu jari ke ofis, adoi terus malas. Mcm ader tak kene jerkan. Yerlah keje bertambah bnyk bukan bertambah kurang. Final account bnyk nak kene finalised, astro final account, elken final account dan juga new upcoming tender nak kene prepare diri utk measurement for Elken Kota Kinabalu coz next week the drawing akn start masuk for us preparing BQ. Aku berharap sngat aku tak tergolong dalam team tue nanti. Mintak2 mintaklah if yes aku kene pulang lewat. Adoi... ku tak mahu......!!!




Stress



Bila dah malas stress lagi pulakkan, stress dengan keje bertimbun. Stress ngan budak ofis, stress bawa kete pegi dan balik keje, stress tak tau nak mkn per?? stress tak tau nak beli brang baby, stress tak ckup tido... amboi bnyknyer stress ibu ngandung nie. Alah tue stress yg kejap ader kejap takder.





Mengada-ngada



Kalau stress dah campur malas, biasalah dtglah penyakit ngada2, tak mo buat keje, badan lenguh nak sandar jer kat kerusi ofis nie + tido, hihi. Kalau balik umah dah start ngada ngan husband, tpi ops bukan aku yg ngada2 ok tapi husband ku yg kejap2 suruh aku garu kepala dia, garu badan dia, adpi ingat aku tak der keje lain ke??? Hihi patut aku suruh dia urut badan aku nie, tpi takper janji mlam dia dah peluk aku + baby, so bergandalah mengada2 aku.








*di saat ini rasa mau tidor*

No comments: