Thursday, March 5, 2009

Kenanganku

Kat bawah tue gambar2 sawah padi kat tepi umah aku, masa nie pdi dah pun dipotong, so lepas padi dipotong , air akan dimasukkan ke dalam sawah barulah proses membajak tanah di lakukan... skarg dlam masa setahun padi boleh di tanam 2x, tapi masa aku kecik2 padi boleh di taman dalam tempoh setahun jer.



Maybe klu tgk macam ok jer padi tumbuh 2x dalam setahun, tpi sebenarnya lagi rugi sbb padi tak berat mcm dulu, sbb skrg padi yg di tanam aderlah padi angin... tak mcm masa aku kecik2, nak tanam padi bnyk peringkat seronok teman mak pie cucuk anak padi, tlong potong padi, main lari2 time padi dah padi masa tue kene potong pakai tangan lepas tue mesti pie main layang2 ngan abg, rindunyer saat tue



Ingat lagi pesan arwah mak "adik nak kejer macam nie tak, tgk mak susah pagi petang pie sawah?" dengan kata 2 tue aku tak mo keje mcm nie bukan ku pandang rendah tpi hanya pelajaran dpat mngubah nasib seseorng. Kerana soalan itu aku tau mak mahukan yg terbaik dari ku.... maaf mak dulu adik kecewakan mak, tpi adik bangga jdi anak mak






itu umah acik baiyah




dulu kalau nak buah kelapa, jolok jer pokok nie
tpi skrg pokok nie pun sdg meniti usia





pemandangan dari tingkap umah

1 comment:

nbalike said...

Hi,your blog is very nice.I like it very much. welcome to my blog !my blog is about Cheap Air Jordan Nike Dunk and Silver Tiffany. could you give me some suggestion? i shold thank you very much.