Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 13, 2009

Today Check-Up

So hari nie, kul 6.00 pgi dah bngun, solat subuh dan hari nie ader check up kat klinik ibu ngandung DBKL so budget dalam 7.15pgi nak pegi, so allhamdulillah dapat parking dkat area kwasan klinik tue so tak payah jalan jauhlahkan taulah kawasn flat mmg akan ader problem klu itk park kete. Jadi ingatkan smpai kul 7.30 pgi akan dpat no linkungan 1-15, adoi rupenya dah ramai org dan aku aderlah org yg ke 25, erm mmg agak sesak ketika itu dalam klinik, sonok ramai ibu ngandung. Bagi menyenangkan proses check up, kami akan di minta bawa air kencing dari umah, mulanya aku rasa sangsi ngan kaedah ini mcm terlalu kotor, yerlah nak simpan air kencing sndiri dalam botol dan bawa dari umah.




Actually aku rasakan ia agak bagus kerana ia mempercepatkan proses check up sebenarnya, geli ke tak geli ke, air kencing masing2kan, nak geli aper???? So check berat, aku dah reduce weight sbnyk 2 kg, yahoo dalam hati, then check blood pressure also ok walaupun sabtu dan ahad aku dah telan ikan masin yg sodap yg amat tue. siap husband sound jgn mkn ikan msin nanti check up ader problem pulak nantikan. Erm alah husband niekan rilekslah, baby nak mkn kan??? So sesi utk check perut, nurse marah aku pasal weight, dia kater suppose berat aku makin naik, knapa turun??? erm so aku explain kat nurse aku tak mkn nasi coz tak lalu sngat, so dia ckp tak bagus nanti baby kecik and weight kurang, so sesi bebelan pun dah mula. alah teguran utk kebaikan tak salahkan.



So dalam kul 10.45pagi dah hbis check up, so after this aku akan tunggu seawal pukul 6.45 pagi di depan klinik nie untu adaptkan no yg terawal. So anyway i'm happy coz i dah mkin sihat, makin kuat tak letih mcm dulu lagi because of you my baby, mama akn jaga diri mama dan baby.

No comments: