Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 23, 2009

First Medical Check Up at HUKM





Aper kaitan HUKM dengan my post kali nie??? Erm 23hb Julai is my appoitment with HUKM, dan 1st check up for my pregnancy at HUKM, so kat saner mmg susah nak dapat parking jdi kena pie awal nak rebut car park. jdi dtg seawal kul 8.00 pgi, cari parking dahn pie pendaftaran, ramai gila pregnant woman yg dtg hari tue, perut pun pelbagai size. Ader yg dtg ngan husband masing2 maybe diaorg dah tak larat nak jalan lagi. For me aku still ok, still boleh jalan sorang tpi dalam kadar yg agak lambat. Bagi aku environment kat sini ckup ok, agak selesa dan nurse pun friendly, tak der masam2 maybe because still pagi lagi kot.



So nama aku pun di panggil, 1st step kene pie ambik berat sendiri dan ambik tekanan darah, so alhamduliilah berat aku dah naik balik, then blood pressure pun ok, dan 2nd step kene ambik ujian air kencing, so pun ok then kene tunggu utk scan baby. Mmg agak lewat nak tunggu ke peringkat scan, tapi alhamduliilah aku org ke 5 utk di panggil. Nasib baik dapat tukang scan pompuan, tarik baju, dan scan baby, erm baby dah besar dah senua tunbesaran follow aper yg sepatutnyer. Baby pun baik maser tue, tak gerak pun, mcm tau jer ader org nak scan. Then aku nie pulak bnyk tanyer, org scan tue pun dah tak ader mood, erm sorry disturbing your work.


Tiba2 terdetak rasa hati nak tanyer leh nmpak tak jantina baby, yup the answers dah boleh tau, jantina anak mama nie aper. Yahoo!!, then sesi jumpe doktor, aku rasa doktor nie baru grad, soalan pun soalan budak2 yg ditanyer, lantaklah, janji jiwa mama happy coz mama dah tau anak mama nie boy or girl. Nak turun tangga pie parking pun senyum sorang2. Erm siok nyer ngandung.. Then aku kene buat test MGTT, kene minum air gula, coz family aku ader history kencing manis, so next monday time utk test. Jumper doktor pun lagi 8 weeks appoitmnet , masa tue dah 30minggu, takutnyer.





hospital HUKM

No comments: