Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 26, 2009

Addicted to Nur Kasih

Hari nie aku tertunggu2 this cerita yup menjadi kegilaan aku, smpai husband aku nie tak leh tgk cite kat tv lain, hehe mama to be need to win, kan baby, aku suka tgh cinematografi yg ckup hebat ini dan jalam citer yg ckup meruntum jiwa ku ini. siap kene letak sekotak tisu sebelah aku, coz ader saat aku nie terlalu emosi. hihi husband pun geleng kepala tgk. yerlah knapa aku nie terlalu emosi, yerlah kaum lelaki nie maner der perasaan hati batu, jiwa kering. Pelakon2 dalam cite nie mmg pandai bermain emosi, aku suker sngat, also the soundtrack of the song.



Drama Nur Kasih
Pelakon2 Drama yg hebat ini



Aku paling suka this dialog, sbagai manusia kita alpa dngan dunia, mahu kaya dunia, tpi tak mahu kaya di akhirat


Adam : "Adam tak suka mengaji. Kenapa ayah paksa Adam mengaji? Bukannya bila kita pergi interview nanti, orang tu suruh kita mengaji!" Takder kan??
Aidil : ( diam dan dengan tenang menjawab). Abis tu interview dengan Allah nanti macam mana?



"Adam dan Aidil tak sama. Kalau kita berikan air pada pokok yang ini, berbunga. Kalau disiram banyak mana pada pokok yang satu lagi tu, takkan berbunga, bang. Malah jadi layu. Sebab dia perlukan tanah kering untuk hidup subur. Dia perlukan matahari, tapi kita beri air, bang..." (Hajjah Khadijah)




------------------------------



Lirik Lagu NUR KASIH



Lewat ini ku rasakan
Kasih kian ku dambakan
Resah hati yang ku pendam
Pada takdir dan harapan


Detik waktu dan suratan
Siapa tahu ketentuan
Ku mencari cahayanya
Dalam bayang kegelapan


Nur kasih
Nur kasih


Nasib hidup dan pilihan
Lain hukum setiap insan
Mengharapkan perjalanan
Dalam maya kesamaran


Nur kasih
Nur kasih


Aku kembali kerana masih
Mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi


Ooo kasih
Nur kasih

Oh nur kasih
Nur kasih


Aku kembali kerana
Masih mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi


Nur nur ya nur kasih
Nur ya nur kasih
Nur nur kasih
Nur kasih



* so enjoy this drama ok dia membawa kita kepada konsep cinta, kasih sayang dan ketuhanan

No comments: