Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 17, 2009

HUKM Checkup & My Baby

160909 merupakan 2nd medical check up at HUKM dan first time gak husband temankan aku pie check up kat HUKM. Sukalah aku sbb tak payah aku nak berebut parking dngn mulut terkumat kamit kat HUKM nanti. Knapa tempoh check up bulanan HUKM sngat panjang? Coz sesiapa yg tak der problem sngat diaorng tak entertain sangat, bukan tak entertain, cuma diaorg take care for ibu yg ader masalah semasa tempoh mengandung. Allhamdulillah aku tak tergolong dalam kelompok tue. Seperti biasa pie kaunter daftar, buat bayaran, ambik berat, test airk kencing then tunggu utk peringkat discan.



Nak tunggu turn utk scan mmg panjang tak tau aper tukang2 scan nie buat dalam bilik tue, padahal mmg bnyk mesin scan so mesti keje pun cepatkan. Turn aku pun smpai, mmg berbudi bahasa tukang scan nie, pompuan tpi rupanya pelatih jer. Tup2 masuk pulak lelaki. adoi dahlah separuh badan aku tak cover, nampak free jer. Dia duk marah pelatih nie, termasuk aku pun dia marah, suh aku "kencing" dulu sebelum scan. Ader aku kisah klu engkau marah pun???? Dialah yg meneruskan peringkat scan dengan selamba badak letak tangan atas perut aku, excuse ingat aku nie bini engkau ke, still bukan muhrim tau. Yup baby semua ok, sihat, comel mcm mama dia.




Then tunggu utk sesi jumpa doktor, adoi mmg agak lambat, husband pun duk tersengguk jer yerlah namer pun dalam bulan puasa, nak mkn tentu tak boleh. Than jerlah. No aku tertera, doktor tue doktor cina, tanyer aku ok ke tak, then suh aku buat test air gula lagi dengan alasn utk detect kemungkinan dalam peringkat nie aku ader kencing manis. Excuse doktor dulu aku dah buat masa 21 weeks so no kencing manis, skrag nak buat lagi. Mmg tak suka tau. So appointment aku lagi 4 weeks pda 16/10/09.






Ptg tue kami ader appoitment kat Vision College nak buat 3D scan for our baby, dapat free CD tau dan bayaran pun muwah RM 60.00 jer. Kelakar time buat 3D nie sbb baby time nie tido, so tak dapat tgk muka dia sngat, jenuh tukang scan nie ketuk perut aku nak suh baby pusing bagi tunjuk semua muka. Ada baby nie kisah, rileks jer. So kat bawah ader gambar baby dan video time dia marah tukang scan tue ketuk perut mama dia. comel jer, husband pulak dok kater baby suka tido cam aku, padahal ikut papa dia.


my baby with kaki ternaik sikit





lena anak mama tidor, sibuk jer org kacaukan





nie video menunjukkan kegeraman dia pada tukang scan
ikut perangai mama jer, kuat marah











*baby mama luv u sayang*
this lah baby
yg selalu tendang mama,
tolong kejut mama time bngun sahur,
yg buat mama syg pada baby nie,
yg buat mama menangis,
yg buat mama tak lalu makan,
yg buat mama tido tak lena
but
sayang
its worth it with all of this
coz
i have you
i have you
and u are my sweet baby

No comments: