Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 19, 2011

Kenapa dan Mengapa???




Dulu time bujang dulu akui gila gak berhigh heels, nail lrt pun sanggup pakai kasut tinggi nasiblah kaki siapa yg aku pijak time bersesak sesak dalam lrtkan. main redah jer. Pakai handbag pun ikut color baju, bawak brg yg penting2 jer. Pegi keje siap makeup bagai, siap ada lipstick, ada mascara, ada blusher, kalau tak dan make up kat umah dalam kete pun sempat lagik huhu kira completelah penampilan pada hari-hari bekerja bila bujang nie. 

Tpi sekarang nie bila dah ada anak tak dan dah nak melawa nie, bila time ada meeting jer masa i kerja kat consultant dulu sempatlah touch up gitu gini, beg pun pakai beg yg boleh muat macam benda.dengan calculator, ngan scale ruler, ngan meeting punya brg huhu. Sampah pun kdg2 ada dalam beg, lanie aku pulak rindu pada works aku kat consultant, missing a lot of frens, missing the whole things. Erm teringtalah pulak kat kisah dulu, time kene marah ngan client, time keje tak berhenti2 but i knew that it turns that it is my passion on working, walaupun tak suka, walaupun kadang kala kene marah, it is the nature of work.

La nie, mmg payah nak nampak aku make up mmg mesti tak sempat punya, anak pagi2 dah bangun, nak make up pun pyah, main jer pakai baju ngan tudung yg ada, cari baju yg malas nak seterika jer lanie, Dulu time duk kat Apartment cemara, tangan penuh ngan beg, beg anak lagi, beg makanan adam lagi, handbag aku, sbelah tngan lagi pegang dia, huhu kira ada muscle jugak lengan aku time tue, hik hik. Tapi la nie dah duk umah teres so snag kit rasanya, antar adam dulu baru aku bawak kete, yerlah umah pengasuh dekatkan so tak ada problem.

No comments: