Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 10, 2011

My Working Place

For this post rasa nak cerita pasal tempat kerja aku. Well dulu aku kerja bertahun2 dalam QS consultant now i'm changing my working environment to become site qs that for sure is totally different with my old company, tapi tak kisahlahkan dulu ada gak suara sumbang cakap, "kau nak ke kekerja kat site, keje bahaya tak sesuai ngan pompuan...... dahalah keje 6 hari masuk sabtu". Well mmg nyaris jugak aku tolak, tapi ada sebab aku cari kerja lain, utk dekat ngan Adam, yerlah that time every month Adam akan sakit smapai aku punya cuti pun dah jadi unpaid leave, why not sacrifice utk anak2kan. Yg bestnya kerja , dekat ngan umah, dapat jimat minyak duit tol rm0.50 sehari dan if adam sakit snag aku nak antar dia pie klinik. Why not try something new, walaupun aku tau aku terlepas bonus, tapi aku tak kisah.





Our office at Level 1 Apartment D
Apartment D, doctor punya umah ok, besar gila kot




Dulu site office aku kat kabin, lepas raya kami pindah ke Apartment D pulak, yerlah kabin tue nak di demolish utk bagi laluan kepada kerja2 infra. So far so goodlah ofis kat apartmentkan taklah macam kat kabin dulu penuh ngan habuk dan tanah. Takperlah rezeki aku utk kerja kat sinikan. Tapi bestlah jaga projek hospital nie, banyak benda belajar then my work pun adalah less sikitkan. kalau tak kerja kat consultant nak toleh tepi pun tak boleh nak minum pun tak sepat, sembahyang pun hujung2 waktu.


No comments: