Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 2, 2010

Cerita pengasuh


adam ucuk2



Dah lama rasanya tak update blog nie, memandangkan busy ngan keje baru.. yerlah dah bertahun kat qs consultant tetiba kerja kat main contractor macam kene penyakit demam terkejut sikit tapi allhamdulillah semua berjalan lancar, ofismate pun ok2 belaka, lehlah sekepala walaupun tak sehati. Oklah nak cerita pasal kisah pengasuh adam nie, poning gilo ngan org macm nie. Pengasuh yg suam2 kuku baru nak belajar jaga baby.. geram tau tak!!!! Sebabkan Adam asyik sakit tiap2 minggu masa umur 6 bulan aku dah tekad setekadnya nak carikan pengasuh utk Adam, pie Apartment Kasturi jumpa nurse bersara tue siap nangis tapi acik tue pun tak leh nak tolong sbb dia jaga bnyk budak. Erm aku just tglkan no hp suh dia call klu ada org nak jaga baby.


Nak dijadikan cerita acik nurse tue call aku cakap yang ada pompuan nie jaga budak kat tingkat 9 apartment kasturi, so aku call then dia ajak jumpa kat umah dia, so memandangkan kau keje half day hari nie aku ambik Adam kat nursery then pie umah pompuan tue. Erm mmg dia kata dia pandai jag abudak, anak dia umur 1 tahun lebih macam nakal sikit tapi why not kita trykan. Soaku confirm hantar kat dia. 1st day samapi 3rd day semua ok tapi bila hari ke4 minah tue buat perangai cam ****!!!!!!! Call aku bnyk kali kata Adam nangis tak henti aku nie naiklah geram.. so pie tgk samapi tgk adam ok jer tapi ntahlah mmg dia sengaja buat mcm tue, kat pipi adam pun ada kesen luka. Aku tanya dia cakap tak tau, duk story kat aku kat sini ada hantu.. erm payah lah. ckplah tak mau jaga. Aper nak buat aku ambik adam dan ambik EL terus what to do kan. Sian tgk Adam.. erm apalah punya manusia.


Then malam tue aku msg dia, tanya bolehlah tak dia jaga adam esok then dia cakap husbnad dia tak kasi. Hadoi pening tgk org mcm nie dulu punyalah beria cakap yer saya boleh jaga la nie berhenti pulak. Hampeh punya pompuan. Aku aper lagi ambik MC dan nak tak nak kene hantar adam  kat umah mertua sian tgk adam... so aku akan letak dia kat situ sampai aku betul2 dapat pengasuh baru utk dia. Sedih jer tgk Adam, rindu tau kat dia. tiap2 masa call tanya apa Adam buat, huhu. aper nak buat ada pengasuh macam nie, aku apa lagi asayik gaduh sms jer ngan minah tue, yerlah geram. nagi dia senamglah bagi kita terkial2 nak cari org lain. Hampeh tul. Bangang. Geram



sayang anak mama



Dah merata tempat aku pie erm payah nak cari pengasuh kalau ada pun kat flat seri penara,mmg problem kalau aku letak Adam kat situ, firstly lift asyik rosak, keadaan yg sangat kotor, dan yg penting sekali payah nak cari tempat parking. Huhu macam2 kan. Tapi agaknay tuhan  nak permudahkan kesusahan aku, aku dapat pengasuh kat bandar tun razak, makcik & pakcik tue jaga ramai budak gak. Huhu tgkkkanlah tapi so far aku tgk diaorg tue ok tapi style datuk nenek yg mmg aku tak leh nak tegur. Jgn ada ape2 kene kat Adam sudah.

No comments: