Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, February 8, 2010

Very Stress Out (Just Luahan Rasa)


Adoi, mmg aku stress gila sekarang nie. Otak mmg dah jammed gila tak tau nak fikir mcmmaner, dari minggu lepas mmg bagai nak gila kerja, semua aku kene buat sorang, start dari bawah sampai ke atas dari A to Z. All measurement kene buat sorang, bnyk floor tau elements pun bnyk then the worst things is no drawings, no details drawings. Then prepare tender documents, mmglah super duper senior nie yg akan arah2kan aku, mmg tense kejap buat mcm nie, kejap mcam tue ingat aku per robot ker??? Nie manusia tau ader hati + perasaan. Its oklah this week aku keje bagai org gila. Bayangkan aku keje sabtu + ahad nie just for this projects, sabtu dari pukul 11.00 pgi sampai kul 5.00 ptg nie pun sbb aku request utk balik awal. Ahad dari kul 11.00pgi to 11.00mlm... erm sungguh dahsyat kan pengorbanan aku utk ofis nie semata2 for this projects. Utk bulan nie maybe ok, tapi lpas nie aku tak mo lagi keje mcm nie lagi sbb adam dah ada dengan aku.

Bayngkan time keje aku mmg langsung tak toleh menoleh, makan lunch pun aku skip, nak minum air pun tak sempat, sembahyang pun nak ujung2 waktu. kdang2 bukak facebook then luahkan perasaan aku yg ketika itu, mmg ader ayat aku yg tak sedap nak di baca dan didengar aku paste pada status aku. Bukan niat aku utk menyumpah2 kerja aku sendiri tapi itu just luahan not more than that. Ada hamba Allah nie ckp kat aku tak baik menyumpah2 keje yg bagi aku rezeki, yup thats aku tau tpi it just a statement of ANGER. At least aku lega bila luahkan rasa mcam tue. Bukan aku tak pernah keje seteruk nie, tapi its to much of tense dalam diri aku, yg perlu aku luahkan. Well after tue aku dah jadi positive thinker balik ok, at least diri aku dah jadi cool.


This delays of work pun bukan dtg dari kami, tapi dari ID designer asyik tukar2 nie then mcm diaorang pulak QS so pandai dalam contract2 nie, tapi yg kelakar jugak actually designer nie punya drawing pun tak finalize lagi by KLCC so aku assume diaorng pun tgh dalam keadaan yg betul2 kelam kabut. My principal pun dtg on that day, erm oklah at least dia tgk gak aku keje on SUNDAY kan. Dia pun tak tunggu lama pun kul 4.00ptg dia chow konon ada meeting kat luar, oklah maybe dia nak entertain peoplekan utk dapat a lot of projects, But neither him or my senior know what a the really status of this kelam kabut projects. Uish 2 years aku keje kat sini i think this is the most headache projects, awal2 dah kelam kabut.


Oklah at least aku lega bila luahkan rasa kat blog, kdg2 tak ada org faham betapa teruknya situasi kerja aku. Mmg pun tak leh nak samakan nature keje aku dan org yg keje kat tempat lain. "Org lain pun keje gak tapi tak stress mcm hang". Aku bukan nak tunjuk hebatnya, teruknya keje aku dan ini just hanya luahan seorang insan. nOt more than that.

No comments: