Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 9, 2010

Dulu dan sekarang

Macam tak bz jer aku hari nie, erm actually bz. Tapi dah muak menghadap kojer yg tak makin kurang, makin bertambah dahlah, timesheet aku this months mmg pecah rekod. Sampai tak cukup ruang nak tulis almaklumlah keje menimbun. Stop! jgn lagi citer pasal keje gila kau kat ofis nie dah cukup trauma dah. So good news tadi aku dapat e-mail dari anak buah aku, dia hantar gambar terbaru Adam. Aku yg suruh dia tangkap gambar dan e-mail pada aku di setiap minggu nak tgk kechubbyan adam. Rindunya kat adam chubby2 mama nie. Cepatlah nak cuti nie, nak ambik adam, nak jumpa adam, nak cubit pipi dia, nak gomol2 adam. Mesti lepas nie aku ader rutin yg baru, yerlah bila adam dah ada ngan aku, aku antar dia pepagi kat pengasuh, pakcik nasi lemak kat apartmen aku pun sibuk tanya pasal baby aku. Yerlah masa time ngandung aku nie mals nak masak, boleh kira ngan jari kaki berapa kali aku masak. So selalu mesti beli mkanan dari pakcik tue, kira dah best fren, siap bagi kuih free utk baby aku. Tapi sebelum bagi baby aku kene makan dululah kan.





Erm dapat template nie dari widdlytinks.com so sesiapa tgh bosan dan nak kreatifkan diri pielah situ. Tue muka adam 4 jam lpas kuar dari perut aku. Chubby sngat, yg aku ingat 1/12/09 suppose my due date tue aku pie klinik sbb risau + nak tanya doktor berapa kg anak aku, tup dia scan dapat 3.92kg, huhu aku punyalah suprise terus dia tanya aku ada kencing manis ke? erm aku tak ada kencing manis pun, so doktor buat kali ke 2 dapat 3.7... kg lah. Huhu besar. Nasib baik time kuar timbang dia mmg 3.73kg pun, aper yg aku suka sngat pada adam tue kat pipi dia yg chubby2 tue, rasa nak gigit2 jer. So nak paste beberapa keping gambar kenangan aku time pregnant.









Kelakau pulak tgk gambar kat atas tue, time tue lagi 2 hari aku nak masuk ward. Berat time ngandung paling berat aku naik 4.5 kg, then last timbang aku turun 2.0kg, huhu tak bnyk kan aku naik time ngandung, ramai gak tak cayo, tapi tue mmg berat yg aku naik time ngandung. Ada org yg ngandung berat badan naik samapi 20kg, aku allhamdulillah naik sebanyak tue, yerlah akukan terlebih berat gila kalau naik lebih2. Rindu pulak nak ngandung lagi, tapi kene tunggu lagi 2-3 tahun, 19hb nie aku ader appotment kat hukm jumpa doktor pakar, nak buh protection. Tgh fikir nak buat ke tak?? Yg aku pelik awat diaorng beria2 suruh aku ambik protection, entahlah. Tak faham, mmg diaorng tau something happened masa dalam operation teater tue, atau aku mmg tak leh ngandung lagi. Erm ntah.

No comments: