Lilypie Third Birthday tickers Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 1, 2010

Ward Pediatric HUKM

21/11/2010 - 24/11/2010 adalah 4 hari 3 malam yg penuh cabaran bagi kami sekeluarga. Adam had been admitted at ward pediatric HUKM after diagnose with viral pneumonia. Pada mulanya Adam just get fever, selsema and  cough but a mild one. Seperti biasa kami dah preapare medicine but after 3 days dia still tak sembuh lagi, so pelik demam dah hilang tapi batuk dan selsema getting worse macam susah nak bernafas. Pergi klinik an -nisa then doc bagi nebulizer esoknya dia suruh kitaorg dtg sana utk one more nebulizer but doc kata lung kanan dia still ada bunyi. So dia kata baik refer pie hospital. Pergi bahagian kecemasan and HE admitted to ward. Yang buatkan aku very upset nurse yg ambik darah adam tue mmg bodoh dan menyakitkan hati aku. Dah cucuk jarum tak dapat darah dia lagi pusing2kan jarum, adam aper lagi meraung tak ingatlah. Huhu sampai menangis aku dibuatnya mana tak sedih tgk anak melalak. BONGOK tul. 




Adam lepas nangis lepas kene ambik darah, 
Sian anak mama.


Doctor pediatric diagnose adam kene jangkitan virus pada lungs dia. Then it make Adam barely to breathe. The solution is he needed to be nebulizer for 6 hour occasionally. Theres no ubat for this kind of sickness. What to do, tak sangka Adam suffered penyakit nie. Yg aku pasti Adam sakit sebabkan oleh environment kat rumah pengasuh dia. Rata2 semua budak yg dia jaga berda dalam keadaan yg tak sihat.. huhu so anak aku pun jdi victim jugak. What to do penyakit tak datg diaundang yer tak. Adam already dehydrated so kene masukkan air dalam badan dia, dia mmg tak mau minum susu dan makan. So after nebulizer Adam is getting better dan better. Budak2 ofis pun datang tgk Adam, thank you u all.



For Adam seolah2 dia faham dengan apa yg terjadi pada dia. Walaupun setiap kali nebulizer dialah yg suka meraung, siap kene balut dengan selimut utk mengelakkan dia bergerak. After several time doing the nebulization, praise to Allah he's getting better. For me this the first time aku dok ward setelah sekian lama, malam kat sini tersangatlah sejuk, aku yg dewasa pun boleh menggigil inikan baby nie2. That whay aku tak mau adam admitted kat sini lama2 sbb terlalu sejuk dan rasanya it can give effect to Adam. So u all can enjoy his picture taken by me at the ward.



My Baby Adam




Saya terpenjaralah mama!!!





Adam given nebulizer





Adam gigit free toys




My Prince is sleeping

No comments: